Mijn tijd in Curaçao

Ziek, zwak, misselijk en genieten!

Bon nochi lieve blog lezers en lezeressen,

Het werd alweer tijd om weer eens een blog te schrijven om jullie op de hoogte te houden van mijn leventje hier. Ik kan jullie vertellen, momenteel is daar niet veel aan. Ik lig al bijna een week ziek op de bank, dan zou je denken dé perfecte gelegenheid om een blog te typen, maar zelfs daar had ik tot aan nu geen kracht voor. Zoals ik al vertelde hebben we enorm veel last van muggen hier. Helaas zitten daar ook muggen tussen die alleen overdag steken en een virus overdragen, Chikungunya, en dat vonden ze leuk om ook aan mij te geven. Met als gevolg dat ik een aantal dagen niet of nauwelijks kon lopen, praten, zitten, kortom alleen kon slapen, samen met nog 8 anderen hier in huis. De symptomen zijn gewrichtspijn, hoge koorts, huiduitslag en hoofdpijn. En geloof me, je hebt mazzel als je er een minder hebt. Hier op het eiland zijn ze bang voor het virus. Er wordt verwacht dat hethalve eiland ziek zal worden omdat nu het regenseizoen is de muggen eitjes zouden leggen en er wel eens een plaag kan ontstaan.Maar laten we het beste hopen.Volgensmij weet ik nu hoe je je voelt als je ouder wordt, niets ging en gaat meer vanzelf. Echt bizar hoe ons huis van een studentenhuis ineens veranderd leek in een bejaardentehuis. Hopelijk knap ik met liters water en vitaminepillen (meer kan je niet doen) snel weer op. Wees maar niet bang, ik ga jullie niet alleen vertellen hoe zielig ik wel niet ben haha ;P Ik heb ook nog leuke dingen gedaan voordat ik ziek werd.

Vorige week kwam Karlijn een vriendin van Loesje hier op het eiland. We zijn toen heerlijk naar het strand geweest en hebben weer veel gesnorkeld. Ze had haar GoPro meegenomen waar wij de grootste lol mee hebben gehad. We hebben zo’n zeshonderd foto’s gemaakt in het water, bij grotten en op het strand. We konden niet wachten om ze te gaan bekijken, maar wat bleek.. Er zijn er nog geen tien gelukt hahah. Vrouwen en techniek. Hij stond blijkbaar niet goed ingesteld. Maarrr… niet getreurd. Loesje heeft er ook een aangeschaft dus er volgen vast nog meer onderwater foto’s.

Op stage gaat alles zijn gangetje. Twee weken terug hadden we een vergadering op stage waarin wij moesten gaan vertellen wat wij tot nu toe gedaan hebben op de school en wat we merken bij de kinderen. Alleen was Inge deze dag ziek dus stond ik er alleen voor. Een beetje spannend was het wel, maar het ging keigoed en de docenten waren erg enthousiast over wat ik vertelde. Het leek alsof ze begonnen te snappen wat de kinderen bij ons leren en waarom de therapie zo belangrijk kan zijn voor de kinderen. Het kwartje begon te vallen. Afgelopen week zijn we met de oudste kinderen van de school naar het Sea Aquarium geweest, een soort mini dolfinarium. De kinderen vonden het erg leuk. Maar zoals dat bij pubers hoort vonden de oudste kinderen het leuk om vooral te doen wat niet was toegestaan. De manager moest er aan te pas komen omdat de kinderen aan het glas zaten en hun handen in de bak met baby haaitjes stopten. Het is hier zeer uniek dat de kinderen op excursie gaan want daar is eigenlijk geen geld voor, maar door een bepaald fonds konden zij toch een dagje weg. De kinderen hebben genoten en wij ook. Ik zou jullie graag foto’s laten zien van de school en de kinderen maar om privacyredenen is dat niet toegestaan.

Voordat we ziek werden is het ons eindelijk gelukt om regelmatig te gaan hardlopen. Ik ben nog steeds van mening dat het daar hier te warm voor is, maar een beetje beweging is goed voor de mens ;) Een voordeel van hardlopen hier is de geweldig mooie zonsondergang aan het strand. Ik kijk mijn ogen uit tijdens het hardlopen, zooooo mooi! Ik overweeg nog om een camera mee te nemen om het vast te leggen, maar ik ben bang dat ik dan zonder camera terug kom..

Ook zijn we afgelopen week naar Kura Hulanda geweest, ook wel het slavenmuseum genoemd. We hadden hier heel veel van verwacht omdat onze huisgenootjes al waren geweest en ontzettend enthousiast waren. Wij hadden een schat van een gids. Een echte Antilliaanse vrouw, alleen had ze erg veel moeite met de uitspraak van de Nederlandse taal. We konden haar hierdoor nauwelijks verstaan wat echt jammer was. Het stuk over de slavernij vond ik erg interessant, maar ik moest soms invullen wat ze nou zei. Het viel een klein beetje tegen dus. Toen we thuis kwamen kregen we plotseling te horen dat er een nieuwe jongen bij ons in het appartement kwam. Wij zijn met zijn vieren maar zitten in een zes-persoonsappartement waardoor onze huisbaas dacht die kan daar mooi bij in. Het was even wennen maar het valt reuze mee om ons appartement met een man meer te delen. Later die dag gingen we naar Boka Shete een natuurpark met gigantisch mooi uitzicht. Er zijn allemaal, rotsen, kliffen en je kijkt continu op de wilde zee. Het is daar echt prachtig. Een van de uitzichtpunten heette Boka Pistol. Hier knalden de golven zo hard op de kant dat al het water omhoog spatte. Echt heel gaaf om te zien. We hebben superveel foto’s gemaakt, waarvan er ook al een aantal op Facebook staan.

Inmiddels zijn er van de andere meiden ook al wat visite aangekomen op het eiland en zal het de komende weken blijven komen en gaan met visite. Erg leuk allemaal ;) Maar het allerleukste is dat mijn vriendinnetjes dit weekend met het goede nieuws kwamen dat zij hoogstwaarschijnlijk over een maandje deze kant op komen! Aaaaaaaaaaaaaaaaaah suuuuuperleuuuk! Ik heb er nu al zin in!!

Allemaal heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes! Ik vind het heel erg fijn om wat van jullie in Nederland te horen en lezen. Zo hoef ik jullie allemaal wat minder te missen en blijf ik op de hoogte van het laatste nieuws ;)

Reacties

Reacties

Femmie

Pff balen lot dat je een virus hebt. Hele dagen vitaminepillen slikken en goed uitzieken en dan knap je hopelijk snel op. Beterschap!! Je verhalen zijn verder super om te lezen, cura klinkt geweldig.????

(oom haha) Richard

Beterschap voor jullie allemaal!!! Leuk van je te horen.
groetjes

Lotte

Dankjulliewel ;) ik voel me alweer een stukje beter!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!