Mijn tijd in Curaçao

De tijd vliegt..

Inmiddels zijn we alweer bijna zes weken op het eiland, en ik verveel me nog steeds niet. Ik moet zeggen het gaat zelfs wennen. Het is alsof we al heel lang hier wonen, maar tegelijkertijd als de dag van gisteren dat ik op het eiland aankwam. Het gaat allemaal zo snel. Ik kan zeggen dat ik nu goed gewend ben op dit toch ook wel heel erg mooie eiland. De warmte blijft warm, maar ik kan er wat beter mee omgaan. Zwemmen is het beste medicijn! Iedere keer als ik een foto vanuit Nederland op facebook zie of aan het skypen ben, vind ik het raar dat iedereen dikke kleren aan heeft, terwijl ik het hier niet uit houd in meer dan een shirt en een broekje. Ik had een heleboel vestjes en andere kleding mee voor als het af zou koelen maar ik heb nog niets aan gehad dat langer is mijn schouders en mijn laken op bed is zelfs overbodig. Je leeft echt in een totaal andere wereld. Wat ik wel jammer vindt is het tijdsverschil. Je bent sowieso duizenden kilometers ver weg, maar je leeft ook echt langs elkaar heen omdat jullie in Nederland slapen wanneer ik wakker ben of ik slaap of op stage ben wanneer jullie wakker zijn. Erg lastig dus. Maar los van dat gaat alles goed hier.

Omdat sommigen zich afvragen of wij ook nog wat ‘nuttigs’ doen (lees stage) hier op het eiland, zal ik daar eerst eens wat over vertellen. Na de individuele intakes met de kindjes zijn wij gestart met de sessies. Alle kinderen zijn heel erg enthousiast, zelfs de bijna-pubers. Wanneer we in de klas komen om een van de kinderen te komen halen, zitten alle kinderen met hun handen omhoog; Juf, juf, kies mij, mag ik meee!? Erg leuk om te zien hoe enthousiast ze zijn, maar ook sneu voor de kinderen die niet aan bod komen. Twee weken geleden was het op de school ‘simam di Kultura’, de week van de cultuur. De hele week stond in het teken van vroeger, met allemaal leuke spelletjes, een heleboel typisch Curaçao’s eten en een verhalenvertellende muziekmaker. Die man was echt geweldig. Hij was ontzettend dik, maar kon vertellen en muziek spelen. Het was jammer dat ik nog niet alles kon verstaan, maar helaas kon ik wel begrijpen dat wij naar voren moesten komen om deze meneer te ondersteunen met onze danskunsten. We hebben dus voor heel de school gedanst, en geweldig dat de kinderen het vonden hahaha. Na deze week therapie geven aan de kinderen hadden we al weer vakantie. Heerlijk!! En deze week zijn we weer verder gegaan met het geven van therapie en hebben we een aantal super leuke en leerzame sessies met de kinderen gehad.

In de vakantie was een van de meiden jarig en zijn we naar het westpunt gereden waar erg mooie stranden zijn. Onderweg kwamen we nog flamingo’s tegen, die we natuurlijk even bewonderd hebben. We hebben een heerlijke dag genoten op het strand. Zwemmen, snorkelen, zonnen en lekker gegeten. Op het strand werden we heel de tijd omsingeld door leguanen, waar ik bij aankomst op het eiland nog erg bang voor was. Schijnbaar doen ze helemaal niets als je ze met rust laat. Plotseling zag ik een leguaan bovenop een man lopen, hij lokte ze met eten. Loesje, onze held heeft het ook nog geprobeerd en heeft het beest(je) over haar heen laten lopen. Toen we aan het eten waren, kwam er precies een boot met mariniers aanvaren, die onze jarige even flink de lucht in hebben gegooid. Wat zal zij zich jarig hebben gevoeld haha ;)

Gister zijn we naar de grote knip en kleine knip gereden, twee stranden waar de lokale bevolking vaak een hele dag heen gaat om te genieten op het strand en heerlijk te bbq’en. Het zijn echt geweldig mooie witte stranden met een lichtblauwe zee. Ik kan me hier uren vermaken met snorkelen en in het water drijven. Gister hadden we de onderwatercamera mee en was ik helemaal in mijn element. We snorkelden naar de rotsen waar veel vissen zaten, toen ik mij wilde omdraaien onder water en de meiden een supermooie vis wilde aanwijzen, zwom er op een paar centimeter langs mijn duikbril een mega enge vis langs. Het was een langwerpige, lange vis met een spitse bek die op een haai leek. Ik schrok me natuurlijk helemaal rot en gilde het uit door die snorkel, wat er erg grappig uit heeft moeten zien want toen ik met mn hoofd boven water kwam lagen alle locals in een scheur. Maarrrrr.. ze geloven het of niet ik heb de vis na mijn gil nog wel op de foto kunnen krijgen, dus ik heb bewijs.
En dat was nog niet alles. Toen we naar een strandje verderop gingen kwam ik een schildpad tegen toen ik aan het snorkelen was, twee keer zelfs. Ik ben hele stukken achter ze aan gezwommen. Echt mooie dieren en een supergave ervaring om ze van zo dichtbij te hebben gezien. En tot slot zijn we die avond naar de poolparty geweest van de amerikanen die we (alweer) tegen kwamen op het strand. We hadden een groot feest verwacht maar waren bijna de enige in een mega luxe groot huis. Het was gezellig, maar al dat snorkelen die dag had me helemaal gesloopt. Dus ik ben op tijd naar huis gegaan en heb heerlijk geslapen.

Vandaag een lekker rustig dagje, terwijl de meiden vol spanning naar de voetbal kijken. En dan vanavond weer gezellig dansen met z’n allen!

Zoals jullie hebben kunnen lezen vermaak ik mij hier wel, maar toch mis ik Nederland en vooral alle lieve mensen ook wel echt soms hoor. Ik hoop dat jullie het ook allemaal naar jullie zin hebben daar en genieten van de warmste 18 oktober ooit ;) (ook voor mij haha)

Liefs Lotte

Reacties

Reacties

Dineke

Groetjes vanaf een even warm Aruba!

Lotte

Aaaah lekker Dineke! Jullie ook heeel veel plezier daar! Geniet ervan ;)

Anne

Super leuk lot!! Echt gaaf dat snorkelen. K ben erg benieuwd naar je dansmoves als je weer terug komt.

Shirley

Wauw lotje! Wat een super gave nieuwe ervaringen heb je alweer meegemaakt! En wat een onwijs stoere foto's, erg mooi! Wij missen jou ook hoor, maar geniet er maar goed van want voor je het weet ben je alweer in het ijskoude Nederland! We wachten met smart op je nieuwe verhaal! Dikke kus ??????

Shirley

haha de smileys's op het eind van mijn reactie's herkent die niet! :p

Richard S.

Leuk van jou te "horen".
Groetjes van ons allemaal!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!